neděle 16. listopadu 2014

Recenze: Bílý tesák

Tak jsem tu s prvním článkem na tomto blogu a to je recenze na knihu Bílý tesák.


Kniha: Bílý tesák
Autor: Jack London
Počet stran: 248
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2014
Originál byl vydaný v roce 1907.



Anotace: Příběh Bílého tesáka se odehrává během zlaté horečky na sklonku devatenáctého století v Kanadě a západní části Spojených států. V tomto dobrodružném a romantickém prostředí má čtenář možnost sledovat osudy vlka, který se snaží přežít a přizpůsobit neustálým změnám svého okolí. Může se divoká šelma stát věrným přítelem člověka? Dokáže rozlišit dobro a zlo? Je obyčejné zvíře schopné najít smysl života? Co charakter formuje silněji, láska nebo násilí? Nesmrtelný příběh vlka mezi lidmi patří mezi ty výjimečné knihy, které si vychutná jak teenager, tak dospělý s mnoha životními zkušenostmi.

Moje očekávání: Ani by mě samo od sebe nenapadlo si tuhle knihu přečíst, k ní mě přivedla až povinná četba. Nejdřív se mi to vůbec nechtělo číst, už z toho důvodu že to mám jako povinnou četbu ale pak jsem si řekla že za zkoušku nic nedám. Tak jsem se začetla a zjistila jsem jak moc je tahle kniha skvělá.


Je to geniální sonda do psí/vlčí duše. Jsou tam skvěle popisovány všechny pocity Bílého tesáka, to jak se staví k životu, k lidem, ke psům, k rodině. Jak se lidé a psi staví k němu...Celá kniha jde vlastně s Bílým tesákem od narození až po dlouhou dobu. Ukazuje v jakých životních situacích se tesák nachází, ať už jsou dobré nebo špatné.



Vůbec jsem neměla problém se do knihy začíst, doslova mě vtáhla do děje a mě přišlo jako bych tam byla s tesákem a prožívala s ním celý příběh.

Jen jedna věc mi trošku vadila, a to ta že se autor ze začátku ve psaní pořád v něčem opakoval až mi to řešení konkrétní teorie mnohokrát lezlo krkem :D Ale to tak nějak během příběhu opadlo.

"Hezoun nepřestával dál kopat Bílého tesáka, když se dav se dav rozvlnil. Vysoký, mladý cizinec si razil davem cestu, vrážel přitom do mužů napravo i nalevo, bez ohledů a zdvořilostí. Když se dostal dovnitř kruhu, Hezoun se právě napřahoval k novému nakopnutí. Veškerá jeho váha spočívala na jedné noze, na které nejistě balancoval. V tom okamžiku mu dopadla pěst příchozího drtivou ranou přímo do tváře."

Přišlo mi že občas tesák uvažoval až moc inteligentně jako člověk. Což se ale dá pochopit protože kdo ví, co a jak se těmto tvorům honí v hlavě...nikdo přesně neví jak vlastně uvažujou. Ale Jack London nám svým velmi povedeným dílem dává takový malý náhled do nitra psí duše...

Já bych knihu určitě doporučila, protože byla úžasná a jsem hrozně ráda že jsem si jí koupila a hlavně přečetla! Takže ať už knihu máte nebo nemáte v povinné četbě, stojí za to si jí přečíst.



9 komentářů:

  1. Tuto knihu moc chci. Obal je nádherný :-) a tvá recenze se mi moc líbí.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ta "Neviditelná" :)
    tak přeji, aby se ti tady dařilo a hlavní je, že ti je tady dobře a jak říkáš, že zkusit něco nového je prostě dobré :) a líbí se mi tu!! :)
    Už jenom ten obal je krásný a takový na upoutání :) a tvá recenze se mi moc líbí, tak uvažuji, že k Vánocům už budu mít nějak dost knížek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Tak to jsem ráda že se ti tu líbí :-) Jo přesně, ta obálka je božská :D Jj, na tohle ti odpovím větou, kterou ráda používám: "Knížek není nikdy dost." :D Aspoň pro mě teda ne.

      Vymazat
  3. o knize jsem slyšela zatím jen samou chválu a ty ji chválíš taky, i tak mě stále nenadchla :/ možná je to tím prostředím, kde se odehrává... nevím :( ale recenze je to rozhodně hezká a pokud někdo váhá, určitě ho navnadí :) ps: přidáš do možnosti komentování i komentování typ: název/adresa URL? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, každýmu se to nezavděčí, tak to prostě je...Děkuju, no právě to má být účel mých recenzí :D A já bych tam tuhle možnost hrozně ráda přidala ale vůbec nevím jak, včera jsem se v tom hrabala celej večír a stejně jsem na to nepřišla :( Asi se někoho pak zeptám jak to ostatní dokážou že tam tuhle možnost mají :D

      Vymazat
  4. Pozdravuje Kelly! Máš krásny blog! Moc sa mi to páči! Gratulujem ku novému článku" dúfam že zmena pomôže ku inšpirácií!

    OdpovědětVymazat
  5. Naprosto úžasná knížka :))

    OdpovědětVymazat